torsdag 6 augusti 2009

Kattsugna med allergi-Var vi verkligen tvungna att köpa en nakenkatt då?

Det var så det hela började. Min sambo, Niklas hade varit allergisk hela sitt liv men både han & jag ville så gärna skaffa en katt. Vi ville inte ha någon nakenkatt så vi lade kattprojektet på hyllan.Jag hälsade på varenda katt som fanns ute och klappade dom så fort jag fick chansen. När man ändå inte kunde ha någon katt hemma så fick man väl umgås med andra katter istället. Men en dag hände det:

Niklas satt på nätet och fick upp en länk där han läste att kattallergiker kan tåla Sibiriska katter. Gissa om vi blev glada! Vi letade upp ett testhem i närheten av vår stad. Där fick han gosa och trycka in deras två katter i näsan ordentligt. Han kände ingenting :)
Men för att vara på den säkra sidan letade vi upp en uppfödare med kattungar som han även kunde testa på. Så den 1 juli åkte vi & hälsade på en himla massa kattungar. Å ni kan tro att jag blev glad när han inte fick några symptom!

Så på vägen hem satt vi med ett papper om tingning och tankar på en viss kattunge. Nu var det många saker som skulle fixas. Sedan var det allra tråkigaste kvar: den långa väntan tills vår Tetris skulle komma hem...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar