fredag 28 januari 2011

Inga kulor kvar i granen..


Idag har Findus kastrerat sig och jisses vad nervös jag har varit inför det! Tidigt i morse åkte vi till veterinären och Findus jamade hela vägen och var orolig. Niklas var hemma eftersom han jobbat natt. Han berättade att Tetris vart  fundersam när Findus åkte iväg. Han kom upp till Niklas och var extra kelig och det syntes på ögonen att han blev väldigt orolig och undrade vart Findus var.
Väl inne i väntrummet var Findus så rädd så att buren skakade. Sedan kom det en jätteglad  rottweiler och satte sig en bit bort och då slutade Findus att skaka och tittade nyfiket på hunden istället :) Det var väldigt spännande!

När jag hade lämnat ifrån mig Findus och åkte till jobbet så kände jag mig inte orolig eller nervös längre. Det var en härlig känsla! Nu visste jag ju att han var i trygga händer och de vet ju vad de gör.
Sedan hämtade jag skrutte kl.13.30 och då var han inte ett dugg trött. Han skulle hälsa och ville helst bara hoppa ner ifrån bordet och vara som vanligt. Men jag lade in honom i buren igen för det är ju bra att ta det lugnt efter ett ingrepp. Veterinären sa att det hade gått så bra och att han varit jätteduktig! Hon tyckte också att han var jättesöt och en mycket vacker katt. Då blir man en stolt matte :)

På väg till bilen var Findus tyst och jag tänkte att han snart skulle börja sin jamande sång när vi kom in i bilen. Men han var knäpptyst hela vägen hem. Han gav endast ifrån sig ett litet pip när jag berättade för honom att vi var hemma igen :)

När vi kom innanför dörren så öppnade jag buren och ut flög Findus och var jätteglad över att slippa vara instängd. Tetris mötte honom med varma tassar och blev så glad över att han var hemma. Men han undrade lite varför Findus luktade så konstigt där bak. Han startade ett gående tåg bakom Findus och ville lukta på honom. Sedan skulle han undersöka hela buren och lukta på den istället en lååång stund medans Findus sprang och började vässa klorna i ca 5 minuter.

Sedan lade jag en mjuk filt i buren och även en stor filt på själva buren så att Findus skulle ha det extra mysigt. Då gick Findus in och lade sig där i några sekunder. Sedan tyckte han att det var skönare att ligga utanför "kojan". Han gick därefter och lade sig på rygg i köket, rullade fram & tillbaka, letade efter sin svans, hittade svansen, började bita i den, lade sig på rygg igen, hoppade upp och sprang för att busa med Tetris som inte var beredd och gjorde ett högt skutt rakt upp i luften. Är det någon som tror att Findus blivit nedsövd idag?




Varför ska man ligga och sova i den där  hemska buren mitt på blanka da´n?

2 kommentarer:

  1. Lilla älsklingen, vilken upplevelse han har haft, så skönt att ha det gjort och att det gick bra :-). Stackars lilla kraken var så rädd, tur att hunden kom så han fick något annat att tänka på :-). Underbart att få sånt härligt mottagande av Tetris när han kom hem igen o att han oxå blev lite orolig för sin kompis, tänk vad de förstår.

    Massor med kramar från alla oss.

    SvaraRadera
  2. Ja det kändes verkligen jätteskönt att allt gick så bra och roligt att Tetris blev så himla glad att återse Findus :)

    Ha det så jättebra & hälsa alla katterna ifrån oss!

    SvaraRadera